
Virksomheder bruger mere og mere tid på, at finde ud af hvordan de skal gøre reklame for sig selv, så de kan udvide deres kundedatabase og holde på de nuværende kunder. Dette er en hel videnskab i sig selv, og der er mange meninger om, hvad der har den største effekt på forbrugerne. Skal man eksempelvis reklamere gennem radio- og tv reklamer, som de store virksomheder i mange år har gjort, eller skal man begynde at nytænke måden at reklamere på, ved eksempelvis at gøre opmærksom på sig selv via internettet? Ofte er det nok mest af alt et temperamentsspørgsmål, og det kan være svært at bevise, hvilken effekt de forskellige reklametyper egentlig har. Men noget tyder på, at virksomhederne kan have stor gavn af, at reklamere via reklameprodukter, som eksempelvis en usb nøgle med virksomhedens logo på.
Usb med logo til kunder og samarbejdspartnere
En af grundene til at denne måde at reklamere på, kan være ganske effektiv er, at det sker lidt mere indirekte, end mange andre reklameformer. I en radio- eller tv reklame bliver forbrugerne således fortalt, at de skal købe lige præcis den pågældende virksomheds produkter. Dette vil mange forbrugere finde for frembrusende, og derfor kan reklamen faktisk ende med at have en negativ effekt på forbrugerne. Ved at uddele reklameprodukter, vil virksomheden gøre forbrugerne opmærksomme på virksomhedens eksistens, men uden at forbrugerne egentlig tænker over, at der er tale om en reklame.
En Usb er noget alle kan bruge
Hvis man indkøber en portion usb nøgler med virksomhedens logo, kan man uddele dem til nuværende kunder og samarbejdspartnere, som måske derfor vil tale positivt om virksomheden til potentielle kunder. Men man kan også vælge, at have en bod til et arrangement, hvor man fortæller om sin virksomhed og har usb nøgler med logo liggende, som interesserede kan få.
Køb eksempelvis en usb med logo på hjemmesiden
Se mere: