
Vi lever i en tid, hvor alting er blevet digitaliseret. Alting ligger lagret på computeren, i stedet for at vi har det i fysisk form. Der findes dårligt noget som helst, som ikke er gennemgået digitaliseringens nådesløse væsen. Derfor får man ikke længere et dokument stukket i hånden, ligesom man ikke så ofte får en dvd-film – derimod får man ofte blot en USB, hvorpå filerne ligger, så man selv kan få dem. Man kan pludselig få en helt masse ting på blot en lille USB, hvor man før skulle have tykke bøger eller andet. Derfor er der også nogle ting der er blevet mere besværlige – mund til mund metoden er ikke længere så anvendt, idet tingene ligger på filer på computere. Reklamering er derfor blevet en kende mere besværligt på nogle måder – hvis man derfor er lidt opfindsom, vil man kunne tænke sig til, at en USB med logo er en god måde at reklamere på.
Nem, billig og effektiv reklame
Fordelen ved at reklamere via USB med logo er, at man til relativt få penge kan få sit navn og sit logo ud til rigtig mange mennesker. Hvad mange glemmer er nemlig, at en USB er noget man giver til folk. Man forærer filer på den måde, hvorfor en USB sjældent kun er hos en person, men ofte kommer rundt til flere af gangen. Derfor er en USB en rigtig god måde at få sit budskab ud på. Det er tilmed associeret med noget positivt, når man får et USB stik – der er nemlig nemt, ligesom det ofte er nogle positive ting, man får derpå. Derudover sidder en USB i computeren, mens man bruger den, hvorfor man sidder og kigger på logoet, mens man arbejder ved computeren. Derfor er USB med logo en god og nem måde at reklamere på.